Specificatie:
Merk:
Type:
Prijs:
Kenteken:
Kleur exterieur:
Kleur interieur:
Motorisering:
Carburatie:
Brandstof:
Transmissie:
Aantal deuren:
Datum eerste toelating:
Afgelezen kilometerstand:
APK:
Unique selling point:
Specificatie:
Merk:
Type:
Prijs:
Kenteken:
Kleur exterieur:
Kleur interieur:
Motorisering:
Carburatie:
Brandstof:
Transmissie:
Aantal deuren:
Datum eerste toelating:
Afgelezen kilometerstand:
APK:
Unique selling point:
Volvo
1800E
VERKOCHT
DM-87-14
Donkergroen (kleur 94)
Leder, creme
B20, 1986cc
D-Jetronic injectie
Benzine
Handmatig, 4 + overdrive
2 Deurs
28-02-1970
304.182 km
APK plicht vervallen
Perfecte originele basis, prachtige kleurencombinatie.
De Volvo P1800 is oorspronkelijk eind jaren 50 ontworpen in opdracht van Volvo als opvolger van de helaas weinig verkochte P1900. De opdracht van Volvo voor de ontwikkeling kwam voort uit de wens op een sportief model op de Europese en Amerikaanse markt te lanceren. In totaal zijn er nog geen 48.000 stuks van de 1800 serie geproduceerd, iets meer dan 9.000 stuks betreffen de tussen 1969 en 1972 geproduceerde injectie (E) modellen.
De Volvo 1800 serie biedt een perfect alternatief als exclusieve sportauto uit de jaren ’60 tegenover de vaak velen malen hoger geprijsde Europese exoten uit deze periode. Bijkomend voordeel, u doet rijdend in deze prachtige auto niets onder voor Roger Moore in de rol van Simon Templar in ‘The Saint’!
Deze 1800E uit 1970 is uitgevoerd in de originele kleur donkergroen (kleur 94). Deze specifieke kleur groen is slechts op een kleine 1.000 exemplaren van de 1800E gebruikt. Onderdeel van het eerste bouwjaar 1800E zijn een aantal wijzigingen in het exterieur zoals de matzwarte grill, klaverblad velgen, en het verplaatsen van de tankvulopening naar het achterscherm.
Deze 1800E biedt een prachtige originele en onverprutste basis om een leuke rijdende restauratie te zijn ofwel gewoon gebruikt te worden als daily driver. De auto heeft een prachtige klassieke uitstraling door de kleurencombinatie van het interieur en exterieur. Het chroomwerk is rondom aanwezig en in prima staat, alle panelen sluiten netjes en de originele naadjes zijn nog aanwezig. De velgen zijn netjes en de banden in goede staat.
Met de komst van de 1800E heeft ook het interieur een update gekregen. Alle klokken en tellers hebben in de 1800E een zwarte achtergrond met witte letters/cijfers en het dashboard is voorzien van een imitatie houten inleg. Op de tunnelbak is een afsluitbare middelconsole aanwezig.
Het interieur van deze specifieke 1800E is in zeer nette staat. Uitgevoerd in creme kleurig leer toont de auto prachtig in samenspel met het donkergroene exterieur. Zowel het interieur als het dashboard zijn in zeer nette staat. De deurpanelen en hemel zijn in goede staat, alle rubbers zijn aanwezig. De auto is voorzien van een in-period type radio.
De 1800E is standaard uitgevoerd met een B20 motor met injectie systeem. Hiermee was het mogelijk een vermogen van circa 130 pk te creeren zonder hierbij op rijcomfort in te leveren. Door de komst van de krachtigere injectie motoren is de auto voorzien van een sterkere handgeschakelde M400 versnellingsbak met overdrive (de zogenoemde M410). Volvo heeft veiligheid natuurlijk hoog in het vaandel dus vanaf 1970 1800E zijn schrijfremmen rondom de standaard voor de 1800 serie.
Deze auto is technisch gezien in prachtige originele staat. De krachtige injectiemotor gekoppeld aan de handgeschakelde 4-versnellingsbak met overdrive komt nog altijd zeer goed mee in het huidige verkeer. De ophanging is standaard maar in nette staat. Door de aanwezigheid van de schijfremmen rondom is de auto zeer veilig en ideaal als heerlijke (weekend)cruiser of gewoon als daily driver.