Volvo Amazon 122S, 1965

Specificatie:

Merk:
Type:
Prijs:

Kenteken: 
Kleur exterieur:
Kleur interieur:
Motorisering:
Carburatie:
Brandstof:
Transmissie:
Aantal deuren:

Datum eerste toelating:
Afgelezen kilometerstand:
APK:

Unique selling point:
 

Contact: Bekijk collectie:

 

Volvo
Amazon 122S
Op aanvraag

DZ-68-31
Rood (kleur 46)
Maatwerk
B18, 1820cc
Dubbele SU HS6
Benzine
Handmatig, 4 Close Ratio
2

16-03-1965
00.000 km
APK plicht vervallen

Volledig FIA opgebouwde raceauto, voorzien van FIA HTP klasse CT9.

Introductie

Dit betreft een fantastische 2-deurs 122S uit 1965 welke in het verleden is omgebouwd naar een FIA raceauto voorzien van HTP. De auto is in 2018 naar Nederland geimporteerd. De historie van de auto is gedeeltelijk aanwezig. De auto is in technische topstaat en voorzien van alle mogelijke technische invullingen welke je kunt wensen op een raceauto. De motor levert circa 160pk in de huidige afstelling maar is nog wat verder te prikkelen indien gewenst. De volledige technische specificatie is terug te vinden onder het kopje ‘Technisch’.

Exterieur

De carrosserie is roestvrij en tijdens de eerdere restauratie volledig gezandstraald en voorzien van zowel een 2K epoxy en topcoating. De auto staat op een mooie set minilite velgen met banden welke in zeer goede staat verkeren. Alle deuren sluiten perfect. Het chroomwerk is rondom in algeheel goede staat. Alle rubbers zijn aanwezig, in perfecte staat en goed sluitend.

Interieur

Het interieur is volledig omgebouwd naar de FIA standaard. De auto is voorzien van een veiligheidskooi voorzien van het vereiste foam, kuipstoelen met veiligheidsgordels, hoofdstroomschakelaar, blusinstallatie en racetank. De deurpanelen zijn in nette staat, de overige bekleding is gedeeltelijke verwijderd.

Technisch

De volledige technische specificatie van deze prachtige raceauto is hieronder in het Engels te vinden, indien er vragen zijn of u een vertaling wenst dan kunt u het beste ons even contact met ons opnemen.

ENGINE: B18 0,40” OD (1,0mm) 1820cc. Mahle Pistons Decked. STD Crankshaft & Lightened Flywheel, balanced with clutch assembly. ALL Bearings new incl. Camsaft bearings, New Oil Pump, Oil Sump with welded “splash plate”, New Oil Plugs & Frost Plugs. HD Rubber Competition Engine Mountings. 
 
COOLING: New Waterpump & Thermostat, Radiator Reconditioned, New Hoses, Cooling passages cleaned, Operating Cabin Heater reconditioned. Electric Radiator Fan with manual switch. 
 
CAMSHAFT: NH192 (TG958), Volvo Competition Service Steel Camsaft Gear Set. Volvo original Camsaft followers. Original or Competition Push Rods in correct length. 
 
HEAD: Volvo B18 Ported & Gasflowed (182hp). Stainless Steel Competition Valves 40(42)/35, Guides with Pronz inserts, Progressive Valve Springs. NEW Volvo Original Rockersaft assembly with 12.9 bolts. 
 
IGNITION: NEW BOSCH Distributor without advance vacuum, Competition modified 36deg/5000rpm. STD breaker points. Static advance 11deg BTD. NGK B8HCS plugs, Lucas Sport Coil. Silicone Racing Leads. 
 
CARBURETTORS: New pair of SUHS6 Carburettors, Flow Modified with correct needles, Viton tipped Float valves. Filter King fuel filter with fuel pressure adjuster (set to 0,2 Bar). (changed to Double weber, original SU’s included)
 
EXHAUST: Volvo Competition Service Homologated Exhaust Manifold manufactured by Timo’s Motor. 2,5” system with Apple Racing silencer. Measured 104 Db at 4000rpm. 
Clutch: SACHS/Volvo Competition Heavy Duty clutch kit, new idler bearing, Master Cylinder & Slave Cylinder reconditioned with new seals. 
 
GEARBOX: Volvo Competition Service Close Ratio Helical cut, HD pin bearings, steel forks, new bearings & seals. HD Rubber Competition rear mounting. 
 
PROPSHAFT: Universal joints & Bolt Kits new, supporting Bearing & Bushes new, shaft cleaned & painted 
 
REAR AXLE: Dana M27 differential 4,88:1. Reconditioned Dana Power Lock Limited Slip Differential with new internals, bolts & bearings. 
 
HALF SHAFTS: Heavy Duty Half shafts (Drive shafts) specially made for racing (comply FIA appendix K). Longer 240Turbo wheel studs for different wheels / track widths. 
 
FRONT SUSPENSION: Sellholm front springs (Uno Svensson specification), shims, possible to lower more. Sellholm Bilstein shock absorbers. IPD Polyurethane /Delron bushes . IPD Anti-Sway Bar 28mm, Polyurethane bushings. 
 
REAR SUSPENSION: Shortened original springs to correct length. Bilstein/Gabriel shock absorbers. IPD Polyurethane/Delron bushes. IPD Anti-Sway Bar 19mm, Polyurethane bushings. Suspension Arms both sides new Volvo Original. Limiting straps shortened to accommodate shorter springs. Optimized Panhard Rod length (shortened). Optimized wheel angles for racing within the limits of original construction & regulations. Bolts, screws & nuts upgraded to 12:9 quality. 
 
STEERING: Steering box bearings cleaned & lubricated, oil seals renewed, free play adjusted. Steering axle/shaft; late model 2-piece safety type, bushes renewed. Idler Arm bushing renewed & play adjusted. Lower & Upper Ball joints new. Track Rods & Tie Rod ends new 
Optimized wheel angles for racing, within the limits of original construction & regulations. Bolts, screws & nuts upgraded to 12:9 quality. 
 
BRAKES: Dual Circuit Brake Master Cylinder New (68-70 model), with vacuum servo. Front Brake Calipers factory reconditioned (new). Front Brake Discs & Rear Drums New. Rear Brake Cylinders New 7/8” diameter (670404). Rear Brake adjuster units New (668667 Lockheed). Stainless Steel Brake hoses. Brake Pad & Shoe Fitting Kits New. Brake Lines new (inside the cockpit). Rear Brake Pressure Limiting Valve cleaned adjusted & new seals (in the cockpit). Competition Brake Pads (+ spare sets to go with the car). New wheel bearings & oil seals. Longer wheel bolts (Volvo original 240 Turbo) for different wheels & track width. 
Period correct Minilite type. Set of 5,5”x15” GB & 5,5”x15” Compomotive. 
 
TYRES: 4 x new Dunlop Racing 5.00M 15 
4 x mildly used Dunlop Racing 5.00M 15 
 
SEAT/BELTS: Toray Competition seat, Willans 3” 6-points Competition Belt. 2kg Fire extinguisher. Emergency Switch. 
 
FUEL CELL: US made “Dragster” fuel cell with safety foam. FACET Red Top Fuel pump. 8mm Fuel lines. 
 
ENGINE MONITORING: F.M.I. Air – Fuel Ratio meter with Bosch Oxygen Sensor. Dials for RPM, Voltage, Oil pressure, water temperature. 
Wij lopen alle auto’s na middels de Lotte Periodieke Keuringslijst (LPK). Op deze lijst staan ruim 50 technische punten waarop de auto wordt gecontroleerd en in kaart wordt gebracht. Middels deze lijst zijn wij in staat u een helder en transparant beeld bij deze auto te geven. De LPK-lijst is op aanvraag voor deze auto beschikbaar. 
 
Kom deze prachtige Volvo Amazon 122S bekijken in onze showroom. Wij hebben altijd minstens 30 klassieke Volvo’s op voorraad.
 
Volvo Lotte is specialist in Onderhoud, APK, Restauratie en Verkoop van klassieke Volvo’s. Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00. In de avonduren en op zaterdag zijn wij enkel op afspraak geopend.
 
Volvo Lotte, voor liefhebbers, door liefhebbers.